KAN JAG KAN NI!

Tack tack & återigen TACK! för alla snälla och härliga kommentarer! De värmde varendenda en ska ni veta!:)

Efter att jag igår la in mina Före & påvägenkort så fick jag en hel del frågor kring hur jag gått tillväga för att gå ner i vikt. Så därför kommer nu en liten "berättelse" kring min viktminskning.

Det hela startade i slutet av December 2008. Jag var så jävla trött på att ständigt känna mig stor och pluffsig. Inga kläder satt bra, jag såg förjävlig ut och jag mådde helt enkelt inte bra av hur min kropp såg ut. Jag fick inspiration från Sandra som under hösten 2008 gick ner mer än 10 kg. KAN HON SÅ KAN JAG! Så på nyårsafton skålade jag in 2009, som skulle bli mitt år! Jag satta upp två nyårslöften som jag skulle klara under 2009.

  • klara av att springa vårruset
  • Gå ner 10 kg
Den 7 januari satte jag igång. Jag hade min sambo till hjälp. Han stöttade mig redan från början och gör det fortfarande. Jag sluta med att äta pasta, ris, potatis och bröd. Jag åt mycket sallader med någon form av köttillbehör. Men jag åt även samma kost som jag åt tidare, bara det att jah uteslöt pasta, ris, potatis och bröd.  När vi åt t.ex. köttfärssås så hade jag rivna morötter till istället för pasta. Bara på några vecka så kände jag mig inte lika uppblåst längre, något var äntligen påväg att hända! Vågen och måttbandet visade det med! Jag kände att jag blev gladare och gladare!

Den 11 maj 2009 var det dags för vårruset! Jag sprang för glatta livet! Jag kom inte in på någon topp tid. Ca 27.20. Men jag var så glad och så stolt över mig själv att jag faktiskt klarade av att springa rundan på 5 km! Det första nyårslöftet var nu avklarat!

Men någon gång mitt i allt gick det hela lite fel. Jag fick en enorm koll på maten. Åt jag lite för mycket enligt mig själv en dag så fick jag dåligt samvete och kände mig misslyckad.  Jag hade kommit i fel spår, för jag har under hela min viktnedgång alltid velat gå ner på ett sätt som jag skulle kunna hålla i framtiden. Jag hade till sommaren gått ner 5 kg. Men det var mestadels för att jag åt så dåligt som jag gjorde. Räddningen för mig blev sommaren!

Under sommaren bodde jag hos mina föräldrar. Jag fick igång maten igen, men gick då även upp 2,7 kilo igen. Så när sommaren väl var slut och jag var tillbaka i lägenheten så var jag otroligt peppad och inställd på att lyckas! Jag skrev matdagbok för att se så jag inte åt för lite eller för mycket. I dagboken skrev jag även ner vad jag tränade. Jag älskar verkligen att skriva i den. Jag trodde aldrig att det skulle hjälpa att srkiva ner vad jag åt. Men ack så fel jag hade! Jag skriver än idag mattdagbok! Jag fick upp en förståelse kring mat, träning och viktnedgång. Det hela handlar om att göra sig av med mer än man stoppar i sig, svårare är det inte:)

Nu när jag var tillbaka så kom jag in i mat&tränings rutinerna igen. Jag satte igång att träna måndag-fredag. Träningen var så kul! för första gången i mitt liv så sprang jag milen. Jag sprang den under 1 timme. Jag var så otroligt stolt över mig själv!

Det vågen och måtten visade gav mig ett bredare leende för varje dag! Jag kände på mig att jag skulle lyckas. Jag visste att jag skulle klara det! Familjen stöttade mig, likaså sambon och vännerna!:) & visst klarade jag det! Jag klarade att hålla mina nyårslöften! För den 6/1-2010 visade vågen 64,5 kg! Jag hade på ett år blivet 10,1 kg lättare! Jag är så jäkla stolt över mig själv och vad jag har åstakommit! Jag är en stjärna! :)

Och ni där ute som kämpar ni klara det ni med! KAN JAG KAN NI! :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

omg jag blir mer glad och peppad för varje inägg jag läser! bästa bloggen ever!

2010-01-07 @ 12:32:51
URL: http://theoneandonlyjennifer.blogg.se/
Postat av: Carolina

Gud vad duktigt. Så långt som en mil hade jag aldrig pallat. haha.. springer mycket på löpbandet, varannan dag, men visst, ger man sig fan på det så klarar man allt. Jag pushar mig själv lite längre varje gång, även om jag känner mig nära döden. haha..

Nej, jag har tyvärr inga helkroppsbilder upplagda. Är väldigt dålig på att ta såna bilder. Skulle egentligen tagit en bild vid nyår 2008 så jag kunde sett resultat från början, men jag tog inte en helkroppsbild förrän i somras. Tog en i bikini som jag kan jämföra med. Varje gång jag ser dom blir jag ännu mer taggad att fortsätta och ge allt. Jag vill ju inte se ut som jag gör på dom bilderna. Dock har jag inte tagit någon jämförelsebild än utan jag ska vänta till jag gått ner exakt 10 kg sedan den bilden i somras togs. Blir förhoppningsvis mycket snart. Men om jag ska lägga upp dom bilderna så ska jag göra det i min låsta viktblogg, men jag lovar, då ska du få kolla. :)



KramKram

2010-01-07 @ 15:34:09
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Carolina

kolla i mailfältet

2010-01-07 @ 15:34:56
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0